Verzenden & retourneren

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Voor bestellingen bij Mr PHOENIX geldt: op werkdagen voor 15.00 uur besteld, dezelfde dag verstuurd. Als u ervoor kiest de bestelling op te halen in onze winkel, krijgt u een bericht als uw bestelling klaar staat. Wij streven ernaar om dit binnen 1 werkdag gereed te hebben. Als u kiest voor de betaaloptie ‘Bankoverschrijving’ versturen wij uw bestelling zodra wij het bedrag hebben ontvangen.

Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen? (gratis)
Het is mogelijk om lekker te winkelen vanuit thuis, te betalen en de artikelen tijdens onze openingstijden op te halen bij onze vestiging in Mijnsheerenland, hiermee bespaart u op de verzendkosten en heeft u ook het gemak van thuiswinkelen.
Indien u het pakket zelf ophaalt, dan krijgt u eerst van ons een bericht met de mededeling dat het pakket klaar staat om op te halen. Vergeet niet uw factuur mee te nemen, zonder dit document dragen wij geen goederen over.

Wat moet ik doen als de bestelling niet volledig is aangekomen?
Neem contact op met ons. Dit kunt u doen via ons contactformulier. (link naar het contactformulier)

Wat zijn de verzendkosten?
Voor bestellingen boven 50 euro rekenen wij geen verzendkosten. De kosten voor bezorging zijn afhankelijk van het gebied en van het gewicht of formaat. Wij hanteren voor bezorgingen binnen Nederland 3,50 euro voor de kleine zendingen, €12.50 voor de grotere zendingen en v.a. €50.- voor de grote zendingen. In het bestellingsproces kunt u zien wat de totale verzendkosten worden voor uw bestelling.
De uiteindelijke verzendkosten treft u aan op uw orderoverzicht/factuur.

Kan ik een bestelling laten afleveren op een postbusadres?
Het is niet mogelijk om een bestelling te laten afleveren op een postbusadres.

Kan ik mijn bestelling ook volgen?
Ja, het is mogelijk om uw bestelling te volgen. Nadat uw order is verpakt ontvangt u een Track & Trace code waarmee u de status van uw bestelling kunt volgen.

Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben?
Er zijn meerdere situaties mogelijk, hierboven vindt u ze onder ‘Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?’ toegelicht.

Ik heb meerdere producten tegelijk besteld, wordt dit in een keer bezorgd?
Ja, alle producten worden in een keer geleverd.

Kan ik mijn aankoop op een ander adres dan mijn huisadres laten bezorgen?
Ja, dat is mogelijk. Tijdens de bestelprocedure kunt u bij de optie ‘Thuisbezorgen’ meerdere afleveradressen aanmaken. De adressen die u aanmaakt blijven behouden, zodat u bij elk bezoek aan onze webshop weer kunt kiezen op welk adres u de bestelling wilt laten afleveren. U kunt een bestelling overigens niet op een postbusadres laten leveren.

Is het mogelijk om zelf een datum te kiezen voor de bezorging van mijn artikel?
Nee, dit is niet mogelijk.

Levert Mr PHOENIX in het buitenland?
Als u uw bestelling buiten Nederland wil laten bezorgen hanteren wij de afwijkende verzendkosten. Afhankelijk van de transporteur worden de kosten bepaalt. Neem contact op voor prijsopgave.

Kosten van een retourzending
U kunt een product dat u besteld heeft tot 14 dagen retourneren. Voor een retourzending rekenen wij €3,50 verzend- en administratiekosten. Heeft u dit bedrag al betaald als verzendkosten bij een bestelling van minder dan €50? Dan hoeft u dit bedrag niet nog een keer te betalen. U betaald dus nooit meer dan €3,50 aan verzend- of retourkosten.

 

 

Defecten

Wij doen er alles aan om een perfect product te leveren. Mocht een artikel desondanks niet aan uw verwachtingen voldoen, dan kunt u, binnen 8 dagen na ontvangst van de bestelling, contact met ons opnemen. Dit doet u door middel van het contactformulier in te vullen.

Bij het melden van het probleem graag altijd de volgende gegevens vermelden:

  1. klacht
  2. factuurnummer
  3. artikel omschrijving en productnummer (bestaat acht cijfers)
  4. omschrijving van de klacht
  5.  

De verzendkosten voor het retourneren van een artikel met een klacht komen in eerste instantie voor rekening van de klant. Deze kosten zullen teruggestort worden indien de klacht gegrond verklaard wordt. Onvoldoende gefrankeerde poststukken worden niet in behandeling genomen.

Ruilen

Indien u een artikel wenst om te ruilen, dan verzoeken wij u eerst het te retourneren artikel aan te melden via een contactformulier (link naar het contactformulier) en vervolgens het gewenste artikel te bestellen via de normale bestelprocedure in onze webshop. Bij het melden van de ruiling graag altijd de volgende gegevens vermelden:

  1. reden
  2. artikel omschrijving en factuurnummer. (8 cijfers beginnend met: #20)
  3. omschrijving nieuwe artikel met nieuw factuurnummer.

Wij zullen een probleem zo spoedig mogelijk in overleg met u oplossen. Teneinde de afhandeling van uw probleem soepel te laten verlopen, verzoeken wij u onze aanwijzingen strikt op te volgen.

De verzendkosten bij een ruiling zijn voor rekening van de klant.

Voorwaarden product ruilen:

  1. de artikelen dienen niet gedragen en/of gewassen zijn.
  2. artikel wordt niet geruild indien u zelf hebt getracht een gebrek te herstellen.
  3. artikel wordt niet geruild indien u de gebruiksaanwijzing en /of gebruiksinstructies niet hebt opgevolgd.
  4. de artikelen zijn voorzien van originele labels en in originele verpakking worden geretourneerd. Ondergoed wordt uit hygiënisch oogpunt niet geruild.

Ruiling in onze winkel
Met het in acht nemen van de bovengenoemde spelregels kunt u de goederen ruilen in onze vestiging. Bij eventuele klachten op een product, dient u dit eerst aan te melden bij ons personeel. Wij kunnen op het moment dat u langs komt u niet garanderen direct met een oplossing te komen. Wij adviseren u dan ook om eerst contact met ons op te nemen met de klantenservice.

Wettelijke bedenktijd
Conform de wettelijke bepalingen in de Colportagewet heeft u een termijn van zeven werkdagen waarbinnen U de koop, zonder opgaaf van redenen, kunt ontbinden.
Indien de goederen reeds verzonden zijn, zijn de kosten van verzending, retournering en rembours voor Uw rekening.
In het geval dat U reeds betaald heeft, zal Phoenixwebshop.nl binnen 14 dagen de betaling terugstorten.
De termijn van zeven werkdagen gaat in op de dag waarop U de goederen heeft ontvangen.
Let op! Dit geldt alleen voor consumenten niet voor bedrijven.

 

 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »